בסל הקניות 0 מוצרים

סה”כ: 0.00 ₪

המשך הזמנה
מינימום הזמנה 250 ₪

ההזנה בצהרונים – התקנות החדשות של משרד החינוך והבריאות



  1. גיוון תזונתי – מתן מגוון של מנות חלבון, פחמימות וירקות במהלך השבוע בכדי לחשוף את הילדים ככל שניתן למזונות חדשים.
     

  2. שיטות בישול – חל איסור על טיגון המנות ומומלץ להשתמש בשיטות של בישול, אפייה, אידוי וצלייה. תהליך הטיגון גורם למזון להתחמצן בעקבות זאת הוא עלול להאיץ תהליכי חמצון קיימים בכלי הדם ולהגביר את הסיכון לטרשת  עורקים, וכן עובר תהליכי פירוק לחומרים הידועים כמסרטנים.
     

  3. מלח – יש להפחית את כמות המלח במנות בהדרגה. הפחתת הנתרן מעניקה לארוחה טעם מעודן. הנתרן ידוע כמזיק לבריאות ועשוי לגרום למחלות כמו יתר לחץ דם, בעיות לבביות ואף השמנה ופגיעה בבריאות השלד.
     

  4. סוכר – יש להימנע מהוספת סוכר במהלך הבישול וההכנה של המנות. עודף סוכר מזיק לבריאות ועשוי לגרום לבעיות בריכוז, השמנה, סוכרת, לרמה גבוה של שומנים ואף לבעיות בשיניים.
     

  5. דגנים מלאים – חשוב לשלב דגנים (פחמימות) מלאים בארוחה. דגנים מלאים הם אלו העשויים מגרעיני חיטה/ תירס/ שיפון הנטחנים עם הקליפה. בין המזונות המוגשים לילדים: פסטה עם קמח מלא, פתיתים עם קמח מלא, קוסקוס  מלא, בורגול, קינואה. הדגנים המלאים עשירים בסיבים תזונתיים בוויטמינים ומינרלים והם אף משביעים יותר מפחמימות ריקות – דגנים ללא הקליפה – קמח לבן.
     

  6. ירקות ופירות – מומלץ לשלב ירקות טריים ו/ או מבושלים בכל ארוחה.
     

  7. דוגמא אישית של הצוות החינוכי – חשוב שעובדי ההוראה בגנים ובמוסדות החינוך יאכלו עם הילדים ויהוו דוגמא אישת.

 

לקריאת החוק במלואו.