בסל הקניות 0 מוצרים

סה”כ: 0.00 ₪

המשך הזמנה
מינימום הזמנה 250 ₪

תזונה בריאה בגיל הזהב



עם היציאה לפנסיה, חל שינוי מהותי בחייו של האדם. רבים מבני גיל הזהב מנצלים את הזמן לפעילויות מעשירות ומעניינות, הרצאות, חוגים טיולים, לימודים, בילוי עם חברים וחברות ועוד. אחרים מקדישים את זמנם להתנדבות, עזרה עם הנכדים, בעוד שאחרים נאלצים להתמודד עם הרעה במצבם הבריאותי, ולעיתים גם הנפשי. בכל המקרים תזונה בריאה ומאוזנת הינה המפתח לשימור מיטבי של תפקוד הגוף, עיכוב תהליכי הזדקנות טבעיים והכי חשוב שמירה על מצב רוח טוב והרגשה טובה ביום יום. על מה חשוב להקפיד בתפריט בכדי לשמור על תפקוד הגוף באופן מיטבי?

  • לאכול 3 ארוחות עיקריות ביום ו- 2-3 ארוחות ביניים קטנות.
  • לגוון ולאכול מאכלים שונים בכל ארוחה, ובמהלך השבוע. למשל: לאכול מנה עיקרית משתנה במהלך השבוע – דג, עוף, הודו, מנה צמחונית, ופעם בשבוע – שבועיים בשר בקר.
  • לאכול בכל ארוחה 1-2 ירקות – טריים, מבושלים, במרק.
  • לאכול 2-3 פרות ביום – ניתן לטחון בבלנדר במידה ויש קשיי לעיסה.
  • כדאי לאכול 2-3 פעמים בשבוע קטניות – אפונה, חומוס, שעועית יבשה, עדשים.
  • דגנים מלאים עדיפים – לחם מדגנים מלאים, קוסקוס מלא, אורז מלא, בורגול מלא, פסטה מחיטה מלאה, דייסת שיבולת שועל ועוד.
  • לשתות הרבה מים במהלך היום

 

תרופת הפלא הטובה ביותר לבריאות – היא פעילות גופנית בהתאם ליכולת האישית. מהם היתרונות המרכזיים של הקפדנה על פעילות גופנית יום יומית במיוחד בגיל הזהב?

 

  • שימור רמת התפקוד של הגוף
  • חיזוק שרירים, ושמירה על חוזק העצם
  • שיפור בפעילות מערכת העיכול
  • שיפור בזרימת הדם וגמישות כלי דם
  • שיפור ושימור נפח הריאות ויכולת הנשימה
  • שיפור מצב רוח

 

הרבה בריאות, אריכות ימים ואושר,

ורד מרום, תזונאית קלינית.