בסל הקניות 0 מוצרים

סה”כ: 0.00 ₪

המשך הזמנה
מינימום הזמנה 250 ₪

תזונה בחופש הגדול



הילדים הקטנטנים נוהגים לבלות את חופשת הקיץ בקייטנה, כשהם גדלים הם יוצאים למחנה למספר ימים, וכשהם מרגישים מספיק גדולים הם פשוט נשארים בבית. ואז, היום הופך ללילה והלילה ליום. כדי לגוון את השהייה בבית והעיסוק הבלתי פוסק במכשירים אלקטרוניים מחשב, טלויזיה, אייפוד וכד' הם יוצאים לבילויים שונים, ואיפה מבלים בקיץ?

הקיץ והחום מזמינים את הילדים ואותנו לצאת מהבית ולבלות בבריכה בים, בטיולים, בקניון וסתם לשוטט ברחוב ובפסטיבלים.  וכך, כשמסתובבים בחוץ…יש המון פיתויים – בקיץ תמיד חם, והילדים צמאים ורוצים לשתות משהו – ובחוץ לרב מתחשק לשתות מיץ, ואחרי זמן מה פתאום מתחשק משהו לאכול פלאפל, המבורגר, פיצה ו…..דומיהם, ובהמשך מתחשק משהו מתוק גלידה , מאפה, ממתק שוקולד וכו'. בקיצור, יש סיכוי שהילדים יאכלו הרבה קלוריות בעלות ערך תזונתי נמוך יחסית.

כדי לשמור על מסגרת אכילה בריאה חשוב לתכנן ולקבוע מה לאפשר לילדים לאכול ובמה להגביל, להחליט ולקבוע כללים וגבולות בכל הקשור לאוכל.

כך לא נפריז בצריכה קלורית גבוהה עם ערך תזונתי נמוך יחסית (מזונות דלים בויטמינים, מינרלים, סיבים תזונתיים, פיגמנטים, אך עתירי סוכר, פחמימות פשוטות ושומן) ובעצם המחיר הגבוה הוא בבריאות של ילדינו כמו גם חשבון ההוצאות הגדול.

אז, אלו כללים כדאי לאמץ, על מנת שהחופש לא יהפוך לחופש מאכילה מסודרת?

1.לצאת תמיד עם  בקבוק מים גדול מהבית, ולעודד שתיה מרובה של מים.

2.לאכול ארוחה מאוזנת ובריאה לפני שיוצאים  מהבית, כך נצמצם את בקשות ה"אמא, אבא תקנו לי…." למשהו מתוק קטן. מומלץ – מיץ פרות בבלנדר-  גם מתוק וגם בריא.

3.תמיד כדאי לקחת כריך, פרות טעימים, ירקות חתוכים ליציאה, וכך לצמצם קניית מזון מהיר.

4. חוקים ברורים למשל – ממתק אחד ביום למשל : ארטיק קרח או מיץ, שלגון חלבי עתיר קלוריות פעם בשבוע.

*** לא לשכוח שגם למעדנים, לשוקו, מרבית דגני הבוקר המתוקים ואף חטיפי בריאות עדיף להתייחס כאל תחליפי ממתקים מועדפים כך שאם הם נמצאים בתפריט היומי עדיף להגדיר אותם כממתק שהילד/ה בחרו.

 

 

חופש מהנה והרבה בריאות,

ורד מרום, דיאטנית קלינית, M.Sc בתזונת האדם.