בסל הקניות 0 מוצרים

סה”כ: 0.00 ₪

המשך הזמנה
מינימום הזמנה 250 ₪

שמירה על עצמות חזקות



העלייה בתוחלת החיים מאפשרת לרבים לנהל אורח חיים פעיל שנים רבות לאחר היציאה לגמלאות. כדי ליהנות מאיכות חיים ובריאות כדאי להיות מודעים לחסרים תזונתיים האופייניים לגיל המבוגר ולנסות למנוע חסרים אלו על ידי הקפדה על ארוחות מסודרות, מגוונות, ובמידת הצורך נטילת תוספי מזון, כמובן לאחר התייעצות עם הרופא.

אחת התופעות השכיחות בקרב האוכלוסייה בגיל השלישי היא שברים בידיים, רגליים או באגן כתוצאה מנפילה ואפילו ממכה חלשה יחסית. צריכת סידן וויטמין D  בכמות נאותה לאורך השנים חיונית לשמירה על עצם חזקה ובריאה, במיוחד בגיל השלישי. מסת העצם מגיעה לשיאה בגיל 30, ומגיל זה חלה ירידה הדרגתית בחוזקה של העצם. בנוסף, עם העלייה בגיל חלה ירידה ביכולת הספיגה של הגוף לכן חשוב לערוך בדיקות תקופתיות בכדי למנוע התפתחות של חסרים תזונתיים אלו אשר מגבירים את הסיכון לשברים.

 

כיצד ניתן למנוע חסרים תזונתיים בוויטמין D?

תאי העור מסוגלים לייצר ויטמין D עם חשיפה לאור השמש. הקפדה על חשיפה של מספר דקות ביום לשמש עשויה למנוע חסר בויטמין D. אולם, בגיל מבוגר אנשים חוששים מחשיפה ישירה לשמש, חלקם לבושים בבגדים ארוכים כל עונות השנה, או משתמשים בתכשירי הגנה, וכך פוחתת מידת הייצור של  ויטמין D על ידי העור כתוצאה מאור השמש.

לכן, דווקא בגיל המאוחר חשוב להקפיד על צריכת ויטמין D  מהמזון. ישנם מזונות מועטים המכילים ויטמין D  באופן טבעי, והם : שמן דגים, דגים עתירי-שומן (סלמון, סרדינים,) ובמידה פחותה ביצים וכבד עוף . כיום ניתן יש מוצרי חלב מועשרים בוויטמין D. בכל מקרה בשל ירידה בספיגה בגיל מבוגר חשוב להתייעץ עם רופא ולשקול נטילת תוסף תזונתי זה.

כיצד ניתן למנוע מחסור בסידן?

סידן מצוי במוצרי חלב במיוחד אלו המועשרים בסידן, סרדינים, טחינה גולמית, ברוקולי. כמובן שתוסף תזונתי יכול לסייע להגיע לצריכה המומלצת, זאת בהתייעצות עם רופא.

כדי לשמור על עצמות חזקות, חשוב לשים לב לצריכה של מוצרים המכילים סידן וויטמין D  בתפריט. חשוב לערוך בדיקות תקופתיות בכדי לדעת מה הרמה בגוף. כמובן שכדי להגיע לצריכה נאותה חשוב לאכול ארוחות מסודרות, לא לדלג על ארוחות. רצוי לעשות פעילות גופנית על בסיס קבוע שמסייעת בשמירה על עצמות חזקות. ולסיום, חשוב להרגיש בטחון בהליכה. עדיף להיעזר במקל הליכה ולא להסתכן בנפילה בגיל מבוגר אשר ברוב המקרים כרוכה בשבר והחלמה איטית בגיל מבוגר.

הרבה בריאות,

ורד מרום, דיאטנית קלינית M.Sc בתזונת האדם.