בסל הקניות 0 מוצרים

סה”כ: 0.00 ₪

המשך הזמנה
מינימום הזמנה 250 ₪

צבעים טבעיים בתפריט



מרבה בצבעים טבעיים בתפריט – מרבה בריאות!

נהוג לחלק את הירקות וגם את הפירות לחמישה צבעים בהתאם ליתרונותיהם הבריאותיים:
ירוק, אדום, כתום- צהוב, לבן וסגול. השתדלו לגוון בסוגי הירקות, הפירות והצבעים השונים.
מה היתרון הבריאותי של כל צבע?
heartVeg

הצבע אדום – ליקופן הוא הפיגמנט שנותן את הצבע האדום לעגבנייה. הליקופן הוא נוגד חמצון עוצמתי ש"לוכד" רדיקלים וכך מעכב תהליכי הזדקנות ומחלות, ותורם להגנה מפני מחלת הסרטן, מחלות לב וכלי דם. מצוי בעגבנייה, ובאבטיח.
ככל שהעגבנייה אדומה יותר תכולת הליקופן גבוהה יותר. בעגבניות מבושלות עולה זמינות הליקופן, למשל ברסק עגבניות ובקטשופ.
אנתוציאנינים – פיגמנט שנותן את הגוןן הורוד אדום המצוי בקליפת הצנון, צנונית ותפ"א אדום.
תורם להאטת תהליכי הזדקנות ומחלות. הפחתת תחלואה בסרטן.

הצבע הצהוב הכתום האדום – קרטנואידים הם פיגמנים הנותנים את הצבע הצהוב – כתום לירקות כתומים כמו בגזר, בטטה, דלורית, דלעת, פלפל כתום, צהוב, שעועית צהובה ועוד.
הקרטנואידים מפחיתים את הסיכון למחלות סרטן, לב וכלי דם, שבץ מוחי. הם משמשים מקור לויטמין A שתורם לתפקוד תקין של מערכת החיסון.

ירוק – מקורו של הצבע הירוק הוא בפיגמנט כלורופיל, והוא מפחית את הסיכון לסרטן. בנוסף בקבוצת הצבע הירוק ניתן למצוא את  הפיגמנט לוטאין. זהו פיגמנט המצוי בירקות עליים כמו חסה, תרד, סלרי וקישואים שאף הוא מסייע בהפחתת מחלת הסרטן, חיוני לשמירה על בריאות העין מקטרקט ומנזקי הגיל, הגנה מפני נזקי השמש וזהום אויר.
ירקות ירוקים גם עשירים בויטמין K אשלגן ומגנזיום התורמים לחוזק העצם.
ירקות ירוקים עשירים גם בחומצה פולית – שהיא חיונית מאוד בתקופת ההיריון למניעת מומים מולדים ולהתפתחות תקינה של מערכת העצבים של התינוק.
ישנם ירקות ירוקים השייכים למשפחת המצליבים – כרוב, ברוקלי, גרגר הנחלים, רוקט והם עשירים בחומרים מונעי סרטן.
בין הירקות הירוקים יש מגוון רב של ירקות עליים, חסה, תרד, סלרי, קשואים, מלפפונים, עשבי תבלין, ירקות תרמיל כמו שעועית ירוקה, אפונה ובמיה.

לבן – הצבע הלבן מכיל תרכובות גופריות והן אלו שנותנות לירקות כמו שום, בצל וכרישה את חריפותם וגורמים לדמעות בעיניים. תרכובת הגפרית נלחמות בחיידקים ודלקות, מסייעות באיזון רמות הסוכר בדם אצל סוכרתיים וכן משפרות את פעילות האינסולין, ומגנות מפני מחלות לב וכלי דם.
בין הירקות הלבנים נמצאים – הכרובית, קולרבי, לפת, השייכים למשפחת המצליבים ולהם ריח.

סגול – קבוצת הירקות הסגולים – הכוללת כרוב סגול, בצל סגול, חציל, ואף ביין אדום מכילים פיגמנטים נוגדי חמצון הנקראים אנתוציאנינים. האנתוציאנינים תורמים להאטה של תהליכי הזדקנות ושומרים על תפקוד תקין של המוח. קבוצת הצבע הסגול כוללת גם את הארטישוק סגול חסה סגולה וסלק.

 

בברכת שנה טובה ונפלאה מלאה בצבעים טבעיים ומרהיבים בכל ארוחה, ובכלל בחיים,
ורד מרום
דיאטנית M.Sc. בתזונת האדם