בסל הקניות 0 מוצרים

סה”כ: 0.00 ₪

המשך הזמנה
מינימום הזמנה 250 ₪

חוזרים ללימודים עם אוכל בריא



אחרי חודשיים ארוכים בהם בילו הילדים בקייטנות, בטיולים, נסיעות לים, לבריכה, לקניון, וכן בשעות הרבות בהם שהו הילדים בבית קשה היה לשמור על שגרת ארוחות בריאות ומאוזנות. הילדים הולכים לישון מאוחר, מתעוררים בצהריים, שעות הארוחות משתנות, במהלך היום ילדים אוכלים ארטיקים, ממתקים, חטיפים ולעיתים מעדיפים לוותר על ארוחה.

עכשיו עם החזרה לבית הספר, יש זמן לחשוב ולתכנן איך לצייד את הילדים עם אוכל בריא ומזין, שיספק להם את רכיבי התזונה החיוניים לריכוז ולהצלחה בלימודים, תזונה שמספקת תחושת רוגע, ומצב רוח טוב, תזונה מאוזנת שמאפשרת גדילה והתפתחות מיטביים, במהלך (לפחות) מחצית היום בו הם לומדים בבית הספר.

מה רצוי לקחת לבית הספר?

 

1. בקבוק מים – המים מרעננים, מרווים, יוצרים תחושת ערנות במהלך יום הלימודים הדורש ריכוז לאורך שעות רבות. המים מחזירים לגוף את הנוזלים שיצאו מהגוף בזיעה, נשימה והפרשות הגוף. על מנת למנוע עייפות וכאבי ראש מיותרים חשוב לשתות הרבה במהלך כל היום גם בחורף וגם בקיץ.
2. פרי אחד וירק אחד – לפחות! אם אפשר יותר מה טוב!
3. ארוחה מאוזנת – ארוחה המכילה שילוב של דגנים, חלבון ומעט שומן. למשל, כריך עם ממרחים המכילים חלבון, מעט שומן שנותנים תחושת שובע ורוגע לאורך זמן. בכדי לגוון אפשר לקחת ארוחה בריאה בקופסה.
4. דגנים – רצוי להכין כריך בלחם שמכיל דגנים מלאים. דגנים מלאים מכילים פחמימות מורכבות, הם עשירים בסיבים תזונתיים ונותנים תחושת שובע לאורך זמן ממושך, ובנוסף הם מכילים ויטמינים מקב' B.
5. חלבון – מומלץ לשלב ממרח שמכיל חלבון בכריך. למשל: מוצרי חלב, ביצה, דג- טונה, סרדינים, חומוס ופסטרמה.
6. שומן – אבוקדו, טחינה, ממרח שקדים, ממרח זיתים, חמאת בוטנים הם ממרחים העשירים בשומן חד בלתי רווי. אפשר לגוון את הכריכים בממרחים אלו. שימו לב שממרחים עשירים בחלבון לרב מכילים את השומן בממרח עצמו – למשל: גבינות, חומוס, ביצה או חביתה לכן אין צורך להוסיף עוד שומן. רצוי להמעיט בשומן אך לא לוותר עליו.

 

מה לא כדאי לקחת לבית הספר?

 

1. מיץ, המיצים מכילים סוכר שעלול לפגוע בשיניים, בבית הספר והגן לא נהוג לצחצח שיניים. זכרו כל כוס מיץ מכילה 4 כפיות סוכר, בבקבוק של חצי ליטר יש 10 כפיות סוכר מיותרות לבריאות ילדיך.
2. ממתקים, עוגיות, חטיפי שוקולד, סוכריות וכד' – מכילים סוכר רב, מזיקים לשיניים, גורמים לתנודות ברמות הסוכר. תנודות חדות ברמת הסוכר בדם משפיעות על יכולת הריכוז והלמידה, ואף משפיעות על תנודתיות במצב הרוח – חוסר שקט, עצבנות ולעיתים אף אלימות.
3. חטיפים – מכילים הרבה מאוד מלח ושומן, עדיף להמעיט באכילתם.
4. מעדנים, שוקו, דגני בוקר מתוקים, חטיפי בריאות, ממרח שוקולד – מאכלים אלו מכילים סוכר ועדיף להשאיר אותם לשעות אחר הצהריים כממתק. לחלקם יש גם יתרונות בריאותיים (מוצרי החלב מכילים סידן, חלבון וויטמינים).

לקוחות מבושלת אוכלים בריא – לצפיה בסרטון >>

 

מאחלת לך ולבני משפחתך,
שנה טובה ומאושרת
שנת בריאות והצלחה בכל,

ורד מרום, דיאטנית קלינית מוסמכת.