בסל הקניות 0 מוצרים

סה”כ: 0.00 ₪

המשך הזמנה
מינימום הזמנה 250 ₪

מה המחיר האמיתי של סופגנייה ?



בימים הסמוכים לחג החנוכה אנחנו רואים סופגניות מכל עבר. בכל קונדיטוריה, במכולת, בסופר מרקט, וכן בכל אמצעי התקשורת רואים סופגניות, סופגניות, סופגניות. המראה והריח ללא כל ספק מגרים, מגוון טעמי המילוי  גדל משנה לשנה, כך שגם אלו שלא אוהבים את הריבה האדומה יכולים בקלות למצוא טעם  שיאהבו.

 

המחיר – בהחלט סביר, ויש מבצעים שפשוט משתלם לקנות 4 או 6 או 12 סופגניות שנראות ממש מושלמות!

אבל נשאלת השאלה מהו המחיר האמיתי של סופגנייה אחת?

או במילים אחרות, אילו מאכלים אני יכול "לקנות" במחיר הקלורי והתזונתי של סופגנייה אחת?

סופגנייה אחת "עולה" לגוף 500 קלוריות.

אז, מה שווה ערך למחיר הקלורי הזה?

למשל ארוחת בקר או ערב בריאה ועשירה הכוללת:

2 פרוסות לחם מלא – 160 קלוריות

ביצה קשה או 3 כפות גבינה 5% – 80 קלוריות

2 כפות אבוקדו  – 70  קלוריות

קערה גדולה של סלט ירקות טרי ב-5 צבעים הכולל עגבנייה, חסה, בצל סגול, פטריות וגזר בתיבול של עשבי תיבול, לימון וכפית שמן זית  – 100 קלוריות

לקינוח – חצי גביע ביוגורט עם תותים טריים וכפית דבש – 90 קלוריות,

תה צמחים – 0 קלוריות.

סכ"ה – 500 קלוריות

או ארוחת צהריים בריאה הכוללת:

120 גרם חזה עוף צלוי – 140 קלוריות

150 גרם קוסקוס מלא עם 100 גרם ירקות מבושלים   – 200 קלוריות

קערה גדולה של סלט ירקות טרי ב-5 צבעים הכולל עגבנייה, חסה, בצל סגול, פטריות וגזר בתיבול של עשבי תיבול, לימון וכפית שמן זית  – 100 קלוריות

צלוחית דובדבנים לקינוח – 60 קלוריות

סכ"ה – 500 קלוריות

****************

ארוחות אלו אמנם שוות ערך מבחינה קלורית, אך ערכן התזונתי של הארוחות המוצגות כאן הוא עצום ביחס לסופגניה.

סופגניה אחת "עולה" 500 קלוריות, והיא מכילה קמח לבן, סוכר לבן, כמות מרובה של שמן סויה – שהוא שמן עשיר בחומצות שומן רב בלתי רוויות השכיח בתפריט המערבי, וריבה אדומה בטעם תות, שלרוב אינה מכילה פרי, אלא טעם ריח וצבע מלאכותי בלבד.

כלומר, הסופגניה עשירה בפחמימות פשוטות ושמן, דלה בויטמינים, מינרלים, פיגמנטים ונוגדי חמצון, ואינה מכילה סיבים תזונתיים. ויתרה מכך, היא מכילה צבעי מאכל, חומרי טעם וריח, חומרי התפחה מלאכותיים המיוצרים במעבדה. כך שלמרות שלסופגניה ערך קלורי גבוה מאוד,  ערכה התזונתי דל ביותר.

לעומת זאת, עבור הארוחות המוצגות כאן, שגם הן "עולות" 500 קלוריות, התמורה התזונתית עצומה – כל אחת מהארוחות מכילה  חלבון מזין, דגנים מלאים הנספגים לאט בגוף ונותנים תחושת שובע ממושכת, הארוחות מכילות גם שלל ויטמינים, מינרלים, ונוגדי חמצון  המצויים בצבעים הטבעיים – בפיגמנטים  של הירקות והפירות החיוניים לתפקוד מיטבי של הגוף. כל אחת מהארוחות מכילה כמות של 10 גרם סיבים תזונתיים שמהוה 40% מתצרוכת הסיבים היומית. ובנוסף, הארוחות מכילות גם שמן זית ואבוקדו העשירים בחומצות שומן חד בלתי רוויות שחסרות בתפריט המערבי.

כך שקל להבין שהמחיר המשתלם ביותר לגוף הוא המחיר של ארוחה שלמה, מאוזנת, בריאה ומשביעה.  אבל חנוכה מגיע רק פעם אחת בשנה, אז אם בכל זאת אתם מאוד מאוד אוהבים סופגניות תכננו בחכמה מתי וכמה סופגניות תאכלו השנה!