בסל הקניות 0 מוצרים

סה”כ: 0.00 ₪

המשך הזמנה
מינימום הזמנה 250 ₪

טיפים לעבור את פסח בשלום



הטיפ הראשון

הפעם חוגגים את החג בגישה חיובית השקיעו את הזמן לפני החג בניקיון, צביעה, פינוי דברים מיותרים מהבית, כך תרגישו תחושת רעננות, שמחה, והתחדשות. חשבו שעבודות הבית הן תוספת של פעילות גופנית מבורכת – וכך אתם מרוויחים פעמיים הן מההנאה שהבית נקי ומסודר, והן מפעילות גופנית. בנוסף, החג מזמן לרבים מתחים ומחלוקות במשפחה – אצל מי החג, מי מוזמן, מי מביא ומה מביא , השנה מזמינים את הדודים? או לא? וכו'. הלחץ המשפחתי בא לידי ביטוי בשאלות מטרידות וחסרות רגישות של הדודים – 'נו אין משהו חדש?'– למי שעדיין רווק, או למי שהתחתן ועדיין לא נולד תינוק…. אבל זה הרי ידוע מראש, התייחסו לכך בקלילות, אף אחד לא מנסה להעליב או לפגוע בכוונה, זכרו שהאביב הגיע הכול פורח ואם תחייכו ולא תקחו ללב – כך בדיוק תרגישו.

הטיפ השני

איך לארח עם שולחן מלא כל טוב בלי להתעייף כלל…. אם אתם מארחים יש כמה רעיונות שיעזרו לכם לארח את כולם עם אוכל טוב ובלי להגיע לסדר פסח ממוטטים. אצלנו במשפחה כבר שנים כל אחת מהמשפחות המוזמנות מביאה שניים שלושה מאכלים, העומס מתחלק בין כולם, והשולחן מלא מטעמים מיוחדים. אולם, אם אתם לא מרגישים נוח לבקש מהאורחים שלכם להביא מאכלים לארוחה, ובכל זאת חשוב לכם שיהיה שולחן עם מאכלים מיוחדים יש כמובן את האפשרות להגיש אוכל מבושל, מיוחד ומגוון שמשהו אחר הכין עבורכם.

חברת 'מבושלת' מציעה מידי שנה בחג מגוון ארוחות חג, ושלל מנות מיוחדות מעשה ידי השף במיוחד לפסח. לקניית ארוחה מוכנה לחג יתרונות רבים: ראשית, ארוחת שף היא ארוחה חגיגית מאוד, מגוונת, ומאפשרת להזמין מנות עיקריות מיוחדות שדורשות ידע ומקצועיות שאינן חלק מהבישול הביתי. בנוסף, ניתן ליהנות מסדר איכותי בלי להגיע עייפים לסדר אחרי שהשקענו שעות עבודה רבות – בקניית כל המוצרים, סחיבת סלים עד הבית, בישול. ולסיום, המחיר הנוח של הארוחות. אם אנחנו היינו קונים ומכינים בדיוק את הארוחה או מנה שתפריט פסח היינו משלמים אותו מחיר ואף יותר. כך שמי אמר שעלינו להתנהג כמו העבדים במצרים – זכרו זהו חג החירות משמע אפשר לעבוד פחות.

הטיפ השלישי

שימו לב כמה מצות אתם אוכלים… בפסח אנו מצווים לאכול מצה – אבל לא מצווים לאכול הרבה מצות בפסח. כל מצה היא שוות ערך לשתי פרוסות לחם או 4 פרוסות לחם קל. אין ספק שמצה אחת נראית לנו דקה ולא שוות ערך קלורי לשתי פרוסות לחם. לכן, יש נטייה לאכול יותר מצות. כבר בליל הסדר אנחנו מנשנשים עוד ועוד מצה עם חרוסת עד שמתחילים לאכול, וזה כשלעצמו כבר תורם לנו כמה מאות קלוריות…. ולמחרת הסדר – אחרי שנה שלמה אנחנו כל כך מתגעגעים למצה עם ביצה מטוגנת, ולמצה עם שוקולד , וכאן הטיפ – הקצו חצי מצה או מצה בארוחה וזהו, אל תתחילו עם אכילת עוד חתיכה ועוד פינה….אנחנו תמיד מתבלבלים בספירה – אבל הגוף לא שוכח אף ביס, ולצערנו – גם לא שוכח אף קלוריה. בנוסף, המצות גורמות לרבים לתחושת אי נוחות וזו עוד סיבה טובה להגביל את כמות המצות שאוכלים וחשוב לזכור להרבות בשתיית מים בכל ארוחה ובין הארוחות בכל ימי החג.

הטיפ הרביעי

אכלו ירקות ופירות בשפע… אחד הדברים היעילים ביותר להתמודדות עם החג הוא לדאוג שבכל ארוחה מחצית הצלחת תכיל ירקות טריים או מבושלים – לא מטוגנים! אם אפשר אכלו מרק ירקות בתחילת כל ארוחה, כך תרגישו שאכלתם הרבה בריאות, במחיר קלורי נמוך יחסית. לגבי הקינוח – אכלו פרי או שניים לפני העוגות והעוגיות. יכול להיות שהפירות אחרי הארוחה כבר יספיקו, וכך תוכלו רק להסתפק בטעימה בלבד מהקינוחים של פסח .

הטיפ החמישי

כמה מוסיפה לנו השתייה הממותקת בחג… שימו לב מה וכמה אתם שותים בחג. בליל הסדר אנחנו אמורים לשתות 4 כוסיות של יין – שרק הן מכילות 400-600 קלוריות, ויחד עם משקאות ממותקים – מדובר בלא מעט קלוריות שמקורן משתיה לארוחה אחת. כמובן כמו בכל עונות השנה מים הם המשקה הטוב ביותר, המים אינם מכילים קלוריות כלל, אין בהם חומצות, אין בהם צבעים מלאכותיים, אין בהם חומרי טעם וריח, הם אינם מכילים סוכר או תכשירים דיאטטיים. מים הם משקה מין הטבע מרווה ומתאים ביותר לאדם. זכרו כל כוס משקה ממותק מוסיפה לנו 4-5 כפיות סוכר, סך הכול כ- 100 קלוריות. בנוסף, שתיית משקאות ממותקים עם האוכל גורמים לאכילה מרובה. חשבו שאם תשתו במהלך החג, בממוצע כוס וחצי של מיץ בכל יום חג, כלומר כ- 10 כוסות יותר ממה שאתם רגילים לשתות. כך שהשתייה עצמה תתרום לכם 1000 קלוריות מיותרות. אז, למרות הפיתוי והטעם הטעים של המיצים, עדיף לוותר על המשקאות הממותקים ולשתות מים גם בחג.

הטיפ השישי

תכנית לאיזון הקלוריות העודפות…. כדי שלא נופתע בסוף החג, עם 2-4 ק"ג וג'ינס שמסרב להסגר, כדאי להכין תכנית מדויקת לאיזון האכילה המרובה של החג. האם יש תכשיר מיוחד? אבקת קסמים שסופחת את הקלוריות העודפות? הלוואי! אך לא! מה שכן יכול לעזור זוהי תכנית יומית של פעילות גופנית שכוללת לפחות 45 דקות עד שעה של פעילות הכוללת העלאת דופק – הליכה נמרצת, ריצה קלה, רכיבה על אופניים, שחיה, משחק כדורסל, טניס או כדורגל  ריקודים או כל ספורט אחר שאתם אוהבים. הציעו לצאת לטיולים ולצעידות בחוץ, במקום להישאר בבית ולאכול עוד ועוד.

עם הטיפים האלו אני בטוחה שתיהנו מהחג ותעברו אותו בשלום.

 

 

חג שמח,

ורד מרום, דיאטנית קלינית מוסמכת.