בסל הקניות 0 מוצרים

סה”כ: 0.00 ₪

המשך הזמנה
מינימום הזמנה 250 ₪

5 טיפים שיכינו אתכם נפלא לצום יום כיפור



טיפ הראשון – הכנה לקראת הצום

למכורים לקופאין
אם אתם מאלו שרגילים לשתות משקאות שמכילים קופאין כל יום, כדאי לכם מספר ימים לפני צום יום כיפור להפחית בהדרגה את צריכת הקופאין. כלומר, להפחית בהדרגה את הכמויות של קפה, קולה, תה, קקאו ואכילת שוקולד. למה? כאשר מכורים לקופאין נמנעים לגמרי מקופאין, סביר שהם יסבלו מכאב ראש גם ללא צום. אם מכינים את הגוף מראש, ומפחיתים בהדרגה את צריכת הקופאין לקראת הצום יש סיכוי שכאב הראש יגיע לפני הצום, ולא ביום הצום. כמובן שאחרי הצום זו הזדמנות להפסיק את ההתמכרות.

טיפ שני – הפחתת הצמא ביום הצום

רבים מדווחים שהצמא קשה יותר מהרעב ביום כיפור.

אז מה עושים? שותים הרבה מים בערב יום כיפור. התחילו מהבקר לשתות כל שעה מים, ובכל ארוחה שתו שתי כוסות.
כך, תצליחו לשתות לפחות 2 ליטר מים עד הארוחה המפסקת. לאילו שלא אוהבים מים הוסיפו נענע או פרוסת לימון או פרוסת תפוז.

מה לא כדאי לשתות? משקאות עם קופאין – קפה, קולה, תה, שוקו.
מה עוד לא כדאי לשתות? משקאות ממותקים, משתי סיבות: משקאות ממותקים מאוד מצמיאים וגם אם תשתו הרבה יתכן שתישארו עם תחושת צמא במהלך הצום.

מה לא אוכלים?
מאכלים מעוררי צמא, מאכלים עתירי מלח כמו: חמוצים, פיצוחים, חטיפים מלוחים, נקניקים ובישולים מאוד מלוחים.

טיפ שלישי – מה לאכול בכדי להפחית את תחושת הרעב  במהלך הצום?

ביום לפני יום הצום רצוי לאכול יותר פחמימות מהרגיל, למשל בצהריים מנת פסטה ואפילו לוותר על הבשר כך שתאכלו יותר פסטה, בערב תפוחי אדמה וירקות כך שתאכלו עוד פחמימה זאת במטרה למלא את מאגרי הגליקוגן בגוף. מאגר הגליקוגן הוא מאגר הפחמימות בגוף. זהו מאגר מאוד מצומצם ותכולת האנרגיה שלו מספיקה ליום אחד לכל היותר.

ביום הצום רצוי לאכול 2-3 ארוחות קטנות לפני הארוחה המפסקת. זאת כדי להגיע לארוחה המפסקת רעבים. בארוחות ביום הצום כדאי לשלב ארוחות מלאות שמכילות דגנים מלאים למשל בבקר – 2 פרוסות לחם דגנים מלאים עם טחינה/ חומוס / ביצה / גבינה וירקות, או דייסת שיבולת שועל עם קווקר על חלב עם בננה, מנגו. בארוחת ביניים – יוגורט עם פירות או משקה פירות בבלנדר עם טחינה וגרנולה.  בארוחת הצהריים אפשר לאכול ארוחה מוקדמת המורכבת מפחמימה מורכבת למשל: אורז מלא או בסמטי, בורגול, כוסמת, קוסקוס מלא עם קטניות – עדשים, חומוס או שעועית, מנת דג או בשר, והוסיפו שומן צמחי בריא – אבוקדו או טחינה וסלט ירקות.

בארוחה המפסקת אכלו לפי המסורת בביתכם, אפשר לוותר על המרק,  השתדלו להוסיף דגנים מלאים שנותנים תחושת שובע לזמן ארוך יותר, אכלו פחות ירקות מהרגיל כי דווקא ביום הצום נרצה לאכול ארוחה עם ערך קלורי מעט גבוה יותר ועם הרכב מאוזן שיספיק לצרכי האנרגיה של הגוף ליממה. ותרו על משקאות ממותקים, ולקינוח הוסיפו פירות.

 

טיפ רביעי
הצום הוא גם זמן של ניקוי – אם הצלחתם לעבור את הצום ולוותר ליום אחד על……מאכלים, הרגלים פחות בריאים, נצלו את הזמן לחשוב מה באורח החיים שלכם אתם רוצים לשפר. ראו ביום זה, הזדמנות לשפר את אורח החיים שלכם. אם אתם רגילים לשתות יותר מידי קפה – נסו להמשיך עוד כמה ימים בלי קפה או עם פחות קפה, אם סיגריות – נסו רק עוד יום יומיים בלי סיגריות, אם הצלחת יום אחד אין סיבה שלא תצליחי להמשיך. אם הלכת ברגל יותר מהרגיל ועוד בצום – הוסף את ההליכה לסדר היום שלך.

 

טיפ חמישי – איך לסיים את הצום?

אחרי יום צום, מערכת העיכול נחה 25 שעות, ולכן צריך להתחיל לאכול בהדרגה, ראשית שתו 1-2 כוסות מים, ואז כוס תה צמחים עם עוגת פירות או עוגת דבש.

לאחר כשעה אכלו מעט. התחילו עם מרק, והמשיכו עם ארוחה לא גדולה שתתן לכם תחושת שובע ורוגע ולא מלאות יתר.

 

צום מועיל,
בהרגשה טובה,
ורד מרום, דיאטנית קלינית מוסמכת, חברת מבושלת.