בסל הקניות 0 מוצרים

סה”כ: 0.00 ₪

המשך הזמנה
מינימום הזמנה 250 ₪

חג שמח לסופגניות!



כשבועיים לפני חנוכה  רואים סופגניות בכל מקום, בכל קונדיטוריה, בכל מכולת  וסופרמרקט. המראה והריח מגרים, מגוון טעמי המילוי גדל משנה לשנה, והמחיר – בהחלט סביר.

יש מבצעים שפשוט "משתלם" לקנות 4 או 6 או 12 סופגניות שנראות ממש מושלמות!

אבל נשאלת השאלה האם המחיר הקלורי, הבריאותי והתזונתי של סופגנייה משתלם?

סופגנייה אחת "עולה" לנו כ- 500 קלוריות בדיוק כמו ארוחה בריאה, אבל אין מה להשוות מבחינת הערך התזונתי.

סופגנייה מספקת לגוף 500  קלוריות, שמקורן בפחמימות פשוטות, מרגרינה ושמן, סוכר, ובנוסף  צבעי מאכל, חומרי טעם וריח, חומרי התפחה מלאכותיים המיוצרים במעבדה.

כך שלמרות שלסופגנייה ערך קלורי גבוה מאוד,  הערך התזונתי נמוך מאוד מאוד!

לעומת זאת, ארוחה מלאה, מאוזנת ובריאה שמכילה  500 קלוריות יכולה להכיל:

120 גרם חזה עוף צלוי – 140 קלוריות

150 גרם קוסקוס מלא עם 100 גרם ירקות מבושלים   – 200 קלוריות

קערה גדולה של סלט ירקות טרי ב-5 צבעים הכולל עגבנייה, חסה, בצל סגול, פטריות וגזר בתיבול של עשבי תיבול, לימון וכפית שמן זית  – 100 קלוריות

צלוחית דובדבנים לקינוח – 60 קלוריות

ארוחה זו  מספקת לגוף חלבון איכותי, פחמימות מורכבות, ויטמינים, מינרלים, סיבים תזונתיים ושפע של פיגמנטים ב-5 צבעים שתורמים ערך בריאותי ממשי לגוף.

כך שקל להבין שהמחיר המשתלם ביותר לגוף הוא המחיר של ארוחה שלמה, מאוזנת, בריאה ומשביעה, ארוחה שמכילה את כל רכיבי התזונה החיוניים.  אבל …חג החנוכה מגיע רק פעם אחת בשנה אז איך מתמודדים עם המסורת בחג של אכילת סופגניות ב- 8 ימי החג בהם אנו מארחים ומתארחים, והפיתוי לטעום רק כמה לביבות, ומהסופגניות הוא גדול?

מספר טיפים לקראת החג:

  1. אמצו חוק משפחתי שלא טועמים סופגניות לפני הדלקת נר ראשון
  2. השאירו את אכילת מאכלי החג לארוחת הערב. וותרו על הסופגנייה בעבודה, ואל תקנו כשאתם עוברים ליד מאפיה ריחנית במיוחד, כי זה יגיע בערב.
  3. הכינו ארוחת ערב מלאה, עם לביבות  ירקות, כמו:  גזר, קישוא,  בצל, עשבי תיבול פטרוזיליה, כוסברה, ריחן ומעט תפוחי אדמה או בטטה. כך שהלביבה עצמה מכילה ערך תזונתי רב. את הלביבות טגנו עם מעט שמן קנולה, והשלימו את הכנת הלביבות באפיה בתנור, כמובן אפשר להכין לביבות עם תרסיס שמן במחבת טפלון וכך "לחסוך" בכמות השמן העודפת. בנוסף ללביבות מלאות הירק, כדאי להכין ארוחת ערב מלאה עם סלט גדול, מרק ירקות, וגבינות עד 5%. ואז, אחרי ארוחה מלאה ומזינה –לא חייבים לסיים סופגנייה שלמה לבד.
  4. הוסיפו עוד 15 דקות לצעדה היומית או לאימון כושר הקבוע.

אז, נכון שהשמן הרב והטיגון גורמים לסופגניות להיות כל כך מגרות, במיוחד שהן יוצאות חמות וטריות מהשמן הלוהט.

אבל תחשבו, האם זה הגיוני שאוכלים 'פח שמן' ב-8 ימים בכל הטיגונים לזכר נס פח השמן?

ממש לא!

 

הרבה בריאות וחג שמח,

ורד מרום,

דיאטנית קלינית RD, M.Sc.  בתזונת האדם