בסל הקניות 0 מוצרים

סה”כ: 0.00 ₪

המשך הזמנה
מינימום הזמנה 250 ₪

ארוחות מוכנות לצהרונים – תזונה – מבושלת



תאריך:פברואר 10, 2015


נושא החודש בצהרונים: תזונה – ארוחות מוכנות לצהרונים

"לאוכל של הגן יש טעם מיוחד

אז בואו נתיישב, למה לעמוד?

האוכל של הגן, הוא הכי הכי

בעולם,

לביס הכי קטן יש טעם של עוד…"

סמדר שיר

הורים יקרים,

כחלק מרצון מתמיד לשפר את איכות התפריט, הטעם והפרופיל התזונתי, התקיים בחודשים האחרונים בצהרונים ובמעונות של החברה העירונית חמש בשוהם, פרויקט מקיף לשיפור התפריטים ארוחות מוכנות לצהרונים, בליווי מקצועי של חברת אבוקדו'ס, עם הדיאטניות נאוה רוזנפלד ושלומית דיליאון. אנו שמחים לשתף ולעדכן אתכם בנושא :

מהלך העבודה

1. בתחילת השנה ערכנו יחד עם חברת הקייטרינג "מבושלת" את "מצעד האוכל של הצהרונים"

שבמסגרתו טעמתם את מגוון המאכלים ודרגתם עם הילדים את האופציות הטעימות והמועדפות.

2. הנהלת הצהרונים ו“מבושלת“ ביצעו מספר שינויים בתפריט ארוחות מוכנות לצהרונים, שמטרתם הרחבת מגוון המזונות

בצהרון ושיפור הערך התזונתי של התפריט, וזאת, בסיוע חברת "אבוקדו'ס", חברה לקידום בריאות.

3. כל הסייעות בצהרונים עברו השתלמות בתזונה של חברת "אבוקד'וס", שכללה ידע בסיסי בתזונה וכמו גם כלים התנהגותיים בנושא )כמו למשל, דרכים לקבלת מזון חדש אצל ילדים(.

שיפור התפריט

ארוחת הצהריים בתרבות הישראלית היא לרוב הארוחה החמה והגדולה של היום. ולכן אנו מייחסים

חשיבות גדולה להרכב התזונתי של ארוחה זו.

בשיפור התפריט של ארוחות מוכנות לצהרונים עמדו מספר עקרונות תזונתיים, בהתאם להנחיות של משרד הבריאות, תוך מתן

דגש בבחירת מזונות "טעימים" ולא רק "מזינים":

  • הגדלת מבחר הירקות
  • חשיפת הילדים לקטניות
  • שילוב הדרגתי של דגנים מלאים לדוגמא קוסקוס מלא להגדלת כמות הסיבים התזונתיים, הוויטמינים והמינרלים.
  • בחירה של מנות עיקריות בהם יש פחות נתרן
  • בחירה של מנות בהן כמות החלבון האיכותי גבוהה יותר
  • הוצאת ממרח השוקולד מהתפריט

מה עושים בבית ?

נשמח אם תסייעו לנו בתהליך שיפור התזונה של הילדים.

  • סבלנות – ייתכן וילד אינו מוכן לנסות או פחות אוהב מזון חדש שהצענו. מחקרים מראים כי לילדים )ולא רק לילדים בררניים( יש להציע לפחות 11 פעם מזון חדש על מנת שיקבל אותו. זכרו שגם בבית יש הבדל בין ילד לילד וייתכן שביום שהגשנו אוכל אהוב הילד אוכל מנה כפולה ואילו ביום אחר בו הגשנו אוכל פחות אהוב הוא אוכל בכמויות קטנות יותר.
  • ביטחון – תנו לילד ביטחון בצוות הצהרון ובתפריט והימנעו מלהעיר בפניו על השינויים. כמובן שלנו חשוב לשמוע הערות/ הארות אך עדיף ללא שיתוף הילד.
  • דוגמא אישית – נסו לעשות שינוי קטן בתפריט הביתי. לדוגמא המרת שתייה מתוקה במים, שילוב ירקות בארוחה שלא היו בה ירקות, חשיפה למאכל חדש. הידיעה שגם בבית כמו בצהרון נותנים משקל לאיכות האוכל מחזקת את הילד ואת הרצון להתנסות ולאמץ מזונות חדשים ובריאים.
  • שיתוף – שתפו אותנו בתגובות של ילדכם לגבי האוכל.

שלכם בברכת בתיאבון ולבריאות,

נאוה רוזנפלד                 שלומית דלאון                            מיטל בן דור

דיאטנית קלינית,           אבוקדו'ס דיאטנית קלינית,      אבוקודו'ס מנהלת הצהרונים